Kereskedelmi feltételek
1. Bevezető rendelkezések
1.1. Üzemeltető
A www.e-bonsai.hu webáruházat (a továbbiakban: „webáruház”) a Bonsai centrum s.r.o. Libčany 137, 50322, a Hradec Králové-i Kerületi Bíróság által vezetett cégjegyzékben C. rész, 21155. szám alatt bejegyzett, cégazonosító száma: 27474640, adószám: CZ27474640 (a továbbiakban: „eladó” vagy „üzemeltető”), banki adatok: Fio bank 2501704697/2010.
1.2. Vevő
1.2.1. Vevőnek minősül az online áruház bármely látogatója, függetlenül attól, hogy fogyasztóként vagy vállalkozóként jár el (a továbbiakban: „vevő”).
1.2.2. Fogyasztónak minősül az a vevő, aki természetes személy, és aki a szerződés megkötésekor és teljesítésekor nem kereskedelmi vagy egyéb üzleti tevékenységet folytat (a továbbiakban: „fogyasztó”).
1.2.3. Vállalkozónak minősül minden olyan vevő, aki nem fogyasztó. Vállalkozónak minősül továbbá minden olyan személy, aki saját üzleti, gyártási vagy hasonló tevékenységével összefüggésben, vagy szakmájának önálló gyakorlása során köt szerződést, valamint a vállalkozó nevében vagy számlájára eljáró személy (a továbbiakban: vállalkozó).
1.3. Általános szerződési feltételek
1.3.1. Jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) az eladó és a vevő között online áruházon keresztül kötött adásvételi szerződés (a továbbiakban: „adási szerződés”) alapján vagy azzal összefüggésben keletkező kölcsönös jogokat és kötelezettségeket szabályozzák.
1.3.2. Az Általános Szerződési Feltételek az adásvételi szerződés szerves részét képezik. Ha az adásvételi szerződés vagy annak mellékletei kifejezetten másként nem rendelkeznek, vagy ha az Általános Szerződési Feltételek egyes rendelkezéseinek érvényességét az adásvételi szerződés vagy az eladó és a vevő közötti egyéb kifejezett megállapodás kizárja vagy másként módosítja, az Általános Szerződési Feltételek alkalmazandók a szerződő felek közötti kölcsönös jogviszonyra.
1.3.3. Az eladó és a vevő közötti, az Általános Szerződési Feltételekben kifejezetten nem szabályozott jogviszonyokra a 89/2012 sz. törvény, a Polgári Törvénykönyv vonatkozó rendelkezései az irányadók. Az eladó és a fogyasztó közötti jogviszonyokra a 634/1992 sz. törvény, a fogyasztó védelméről szóló törvény, valamint az azt módosító jogszabályok is irányadók.
2. A vásárlási szerződés megkötése, szállítás és fizetés módja
2.1. Áruk ajánlataAz online áruház weboldalán keresztül kínált áruk kizárólag tájékoztató jellegű áruajánlatnak minősülnek. Az áruajánlat nem minősül a Polgári Törvénykönyv 1732. § (2) bekezdése értelmében vett áru szállítására irányuló ajánlatnak, és az üzemeltető nem köteles az ajánlatban szereplő árukra vonatkozó adásvételi szerződést megkötni.
2.2. Megrendelés
2.2.1. A vevő az online áruház weboldalán található űrlap segítségével adhat le megrendelést. Az űrlapon történő megrendeléskor a vevő először kiválasztja az általa kívánt árukat. A kívánt mennyiség, a szállítási mód (lásd a 2.4.1. pontot) és a fizetési mód (lásd a 2.5.1. pontot) kiválasztása után a vevő megerősíti megrendelését, ezzel kötelező érvényű ajánlatot téve a vevő és az üzemeltető közötti adásvételi szerződés megkötésére.
2.2.2. A megrendelés elküldésével a vevő igazolja, hogy elolvasta a jelen ÁSZF-et, és teljes egészében elfogadja azt.
2.3. A vásárlási szerződés megkötése
2.3.1. Az üzemeltető vállalja, hogy elfogadja a vevő vásárlási szerződésre irányuló ajánlatát (megrendelését), ha az nem ellentétes az ÁSZF-fel, és az üzemeltetőnek nincs konkrét oka feltételezni, hogy a vevő meg fogja szegni a vásárlási szerződést. Az üzemeltető az ajánlat elfogadását a vevő e-mail címére küldött üzenettel erősíti meg.
2.3.2. Az üzemeltető és a vevő közötti szerződéses jogviszony a megrendelés elfogadásának kézbesítésével jön létre, amelyet az üzemeltető a megrendelésben megadott e-mail címre küld a vevőnek.
2.3.3. A vevőnek a vásárlási szerződés megkötésével összefüggésben a távközlési eszközök használatával kapcsolatban felmerült költségeit (pl. internetkapcsolat vagy telefonhívások költségei) a vevő viseli.
2.4. Szállítási mód
2.4.1. A vásárlási szerződésben eltérő megállapodás hiányában az áruk szállítási módját az eladó határozza meg. Ha a szállítási mód a vevő kérésére kerül megállapításra, a szállítási móddal kapcsolatos kockázatot, beleértve a választott szállítási móddal kapcsolatos esetleges többletköltségeket is, a vevő viseli.
2.4.2. Az üzemeltető vállalja, hogy az áruk feladásáról a megrendelés leadásakor a vevő által megadott e-mail címre értesíti a vevőt.
2.4.3. A megrendelt áruk feladása azt jelenti, hogy azokat a megrendeléskor megadott címre küldjük. Az üzemeltető fenntartja a jogot, hogy az áruk szállításának költségeit a fuvarozó aktuális árlistája szerint hozzáadja a megrendelés árához.
2.4.4. Áruk külföldre történő szállítása esetén az üzemeltető fenntartja a jogot, hogy a szokásos szállítási árhoz hozzáadja a külföldi szállítás költségeit.
2.5. Fizetési mód
2.5.1. Az üzemeltető a következő fizetési módokat kínálja: hitelkártyás fizetés a GoPay fizetési átjárón keresztül, banki átutalás a megrendelés teljesítése után, utánvétt fizetés a szállítótól való átvételkor, készpénzes fizetés személyes átvételkor az üzemeltető kiszállítási pontján.
2.5.2. Online hitelkártyás fizetés választása esetén a megrendelés befejezése után a vásárló egy harmadik fél fizetési szerverére kerül, ahol megadja a szükséges fizetési adatokat. Az adatok érvényességének ellenőrzése után a megrendelés megerősítésre kerül, és a vételár levonásra kerül a vásárló számlájáról.
2.5.3. Banki átutalással történő fizetés esetén a vevő a megrendelés feldolgozása előtt fizeti meg a megrendelés árát az eladó bankszámlájára. A megrendelés feldolgozásához a fizetést változó jelöléssel kell teljesíteni, amely a megrendelés száma, és amelyet a vevő a megrendelés befejezésekor kap meg. Banki átutalással történő fizetés esetén a vételár az eladó számláján jóváírt napon tekinthető fizetettnek.
2.5.4. Az áruk szállítmányozó által történő átvételekor fizetendő utánvéttel történő fizetés esetén az üzemeltető fenntartja a jogot, hogy az utánvéttel kapcsolatos költségeket hozzáadja a megrendelés árához.
2.5.5. Minden változtatás, beleértve az online áruházban szereplő árak változását is, fenntartva. Az ár a megrendeléskor érvényes.
2.5.6. A kínált áruk és szolgáltatások ára áfával együtt értendő. Kivéve, ha az ár kifejezetten áfával nem értendő.
2.6. A vásárlási szerződés megkötéséből eredő jogok és kötelezettségek
2.6.1. Az üzemeltető köteles a megrendelt árukat a megállapodott áron a vevőnek átadni, a vevő pedig köteles az árukat átvenni és a vételárat megfizetni.
2.6.2. A vevő által a vásárlási szerződés vagy az általános szerződési feltételek megsértése esetén az üzemeltető fenntartja a jogot a vásárlási szerződéstől való elállásra. Ebben az esetben a vevő köteles az üzemeltetőnek megtéríteni a megrendeléssel kapcsolatos összes költséget, különösen az áruk szállításának költségeit, ha a vevő azokat nem veszi át.
2.6.3. A vevő köteles helyes és valós adatokat megadni, különösen az áruk megrendelésekor. A vevő által a vásárlási szerződés megkötéséhez megadott adatok az eladó által helyesnek minősülnek.
2.6.4. Az eladó nem köteles a vevővel szemben a Polgári Törvénykönyv 1826. § (1) bekezdés e) pontja értelmében magatartási kódexet betartani.
2.6.5. A vevő vállalja a polgári törvénykönyv 1765. § (2) bekezdése értelmében a körülmények megváltozásának kockázatát.
2.6.6. Az eladó minden kommunikációját a vevőnek a felhasználói fiókjában megadott vagy a megrendelésben megjelölt e-mail címre küldheti.
2.7. Ajándékutalványok és kedvezménykódok
2.7.1. A megrendelés leadásakor a vevő az üzemeltető által a szabályzatában meghatározott módon megadhatja a megvásárolt ajándékutalványokon szereplő kódokat és kedvezménykódokat.
2.7.2. Az üzemeltető kifejezett eltérő rendelkezése hiányában az ajándékutalványok és kedvezménykódok: nem használhatók fel többször; nem kombinálhatók egymással.
2.7.3. Bármely okból történő elállás esetén, vagy a vevő által az eladótól kedvezménykód alapján vásárolt áruk bármely más indokolt visszaküldése esetén a vevő csak az áruk vásárlásáért ténylegesen fizetett összeg visszatérítésére jogosult. Az eladó dönti el, hogy új kedvezménykódot ad-e ki a vevőnek, és ha igen, milyen összegben.
2.7.4. Ha az ajándékutalvány vagy a kedvezménykód érvényességi ideje korlátozott, a vevő az ajándékutalványt vagy a kedvezménykódot csak annak lejárta előtt használhatja fel. Az eladó nem nyújt pénzbeli vagy egyéb formában kompenzációt az ajándékutalvány vagy a kedvezménykód fel nem használt értékéért.
2.7.5. Az ajándékutalványok és kedvezménykódok nem válthatók be készpénzre. Ha a vevő az ajándékutalvány vagy kedvezménykód értékénél alacsonyabb áron vásárol árukat, nem jogosult az ajándékutalvány vagy kedvezménykód értékének visszatérítésére, sem az eredeti ajándékutalvány vagy kedvezménykód fennmaradó értékére új ajándékutalvány vagy kedvezménykód kiadására.
2.7.6. Ha az ajándékutalványt vagy a kedvezménykódot az üzemeltető ajándékutalványok és kedvezménykódok használatára vonatkozó szabályainak megsértésével használják, az üzemeltető jogosult az így használt ajándékutalványt vagy kedvezménykódot elutasítani és a megkötött adásvételi szerződéstől elállni. A szabályok értelmezésének bármely kétértelműség esetén az üzemeltető által meghatározott értelmezés az irányadó.
3. Áruk szállítása
3.1. Szállítási határidő3.1.1. Az üzemeltető vállalja, hogy az árut a lehető leghamarabb elküldi a vevőnek. Az árukra megadott szállítási határidő tájékoztató jellegű, és az üzemeltetőre nézve nem kötelező. 3.1.2. Az üzemeltető nem felel a szállítás vagy az áruk kézbesítésének bármely okból bekövetkező késedelméből eredő károkért.
3.2. Az áruk szállítása, kézbesítése és átvétele
3.2.1. A vevő az áruk átvételével szerez tulajdonjogot a megvásárolt árukra. Az áruk átvételének pillanatában az áruk károsodásának kockázata is a vevőre száll át.
3.2.2. A szállítás tartalmazza az áruk vásárlásának igazolását, amely tartalmazza az értékesítés dátumát, az áruk leírását, a vételárat és az eladó adatait. Kérésre az eladó elektronikus formában adóügyi dokumentumot küld a vevőnek.
3.2.3. Az áru átvételekor a vevő köteles ellenőrizni az áru csomagolásának sértetlenségét, és bármilyen hiányosság esetén haladéktalanul értesíteni a fuvarozót. A csomagolás sérülése esetén, amely jogosulatlan behatolásra utal, a vevőnek ajánlott a szállítmány átvételét megtagadni.
3.2.4. Az áruk mechanikai sérüléseivel, a szállítmány átvételekor nem észlelhető, nem megfelelő árukkal kapcsolatos panaszokat a vevőnek a felfedezésüket követően haladéktalanul be kell jelentenie. Az üzemeltető nem felel a szállítás során keletkezett áruk sérüléséért, ha a vevő a jelen feltételek
3.2.3. és 3.2.4. pontjának megfelelően nem jelenti be haladéktalanul az ilyen sérüléseket.
3.2.5. Ha a vevő okából az áruk többszöri vagy a megrendelésben meghatározottól eltérő módon történő szállítása szükséges, a vevő köteles viselni az áruk többszöri szállításával vagy más szállítási móddal kapcsolatos költségeket.
4. A vásárlási szerződéstől való elállás
4.1. A vevő által a vásárlási szerződéstől való elállás4.1.1. Ha a vásárlási szerződés távúton (online áruházon keresztül) jön létre, a fogyasztónak a Polgári Törvénykönyv 1829. §-a és az azt követő §-ok szerint joga van a szerződéstől indoklás és büntetés nélkül elállni az áru átvételétől számított 14 napon belül. A visszaküldött áruknak teljesnek, sértetlennek, bizonyíthatóan használatnak nem vetettnek és az eredeti címkével ellátottnak kell lenniük.
4.1.2. Ha a fogyasztó a törvényes 14 napos határidőn belül értesíti az üzemeltetőt a szerződéstől való elállásról, a vásárlási szerződés a kezdetektől fogva hatálytalan. A szerződéstől való elálláshoz a fogyasztó a vásárolt árukkal együtt kapott elállási és panasznyomtatványt használhatja. A nyomtatványon fel kell tüntetni legalább a vevő vezeték- és utónevét, a rendelés számát, az áru leírását és a visszatérítéshez szükséges bankszámlaszámot. 4.1.3. A vásárlási szerződéstől való elállási határidő a törvényes 14 napos határidőn belül akkor tekinthető teljesítettnek, ha a fogyasztó ezen időtartamon belül értesíti az eladót a szerződéstől való elállásáról.
4.1.4. Ha a fogyasztó a törvényes 14 napos határidőn belül eláll a vásárlási szerződéstől, és a visszaküldött áru nem teljes, hiányoznak az eredeti címkék, vagy az áru bizonyíthatóan használt vagy sérült, az üzemeltető kártérítésre jogosult a fogyasztótól, és jogosult a keletkező kártérítési igényt egyoldalúan beszámítani a fogyasztó vásárlási ár visszatérítésére vonatkozó igényébe. Ilyen esetben az üzemeltető csak a csökkentett vételárat köteles visszatéríteni a fogyasztónak.
4.1.5. A fogyasztó tudomásul veszi, hogy a Polgári Törvénykönyv 1837. §-a értelmében az ott meghatározott esetekben nem állhat el a vásárlási szerződéstől, különösen a vevő kívánságai szerint vagy személyére szabott áruk szállítása esetén, a gyors romlásnak kitett áruk szállítása esetén, valamint az olyan áruk szállítása esetén, amelyek a szállítás után más árukkal visszavonhatatlanul összekeveredtek, a vevő által a csomagolásból kivett, higiéniai okokból visszaküldésre nem alkalmas, lezárt csomagolású áruk (pl. fehérnemű és fürdőruha), hang- vagy videofelvételek vagy számítógépes programok szállítása, ha azok eredeti csomagolása megsérült, valamint újságok, folyóiratok vagy magazinok szállítása.
4.1.6. Ha a vevő él a szerződéstől való elállási jogával, köteles a szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül indokolatlan késedelem nélkül visszaküldeni vagy átadni az eladónak az eladótól kapott árukat, azok összes alkatrészével és tartozékával együtt.
4.1.7. Ha a fogyasztó jogszerűen eláll a vásárlási szerződéstől, az üzemeltető köteles haladéktalanul, legkésőbb a szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül visszatéríteni a fogyasztó bankszámlájára vagy készpénzben az üzlethelyiség címén az összes pénzt, beleértve az áruk szállításának költségeit is, a legolcsóbb szállítási módnak megfelelő összegben. Az eladó csak akkor köteles a kapott pénzt más módon visszafizetni a fogyasztónak, ha a fogyasztó ehhez hozzájárult, és ez nem jár további költségekkel a fogyasztó számára.
4.1.8. Ha a fogyasztó eláll a vásárlási szerződéstől, az üzemeltető nem köteles a kapott pénzt visszafizetni a fogyasztónak, mielőtt a fogyasztó átadja az árut, vagy igazolja, hogy az árut az üzemeltetőnek elküldte.
4.1.9. Ha a vevő indoklás nélkül visszalép a vásárlási szerződéstől, és ennek ellenére elküldi az árut az üzemeltetőnek, az árut nem veszik át, vagy a fogyasztó költségére visszaküldik.
4.1.10. Ha az áruval együtt ajándékot is adnak a vevőnek, az eladó és a vevő közötti ajándékozási szerződés azzal a feltétellel jön létre, hogy ha a vevő eláll a vásárlási szerződéstől, az ilyen ajándékra vonatkozó ajándékozási szerződés hatályát veszti, és a vevő köteles az eladónak az áruval együtt visszaadni az ajándékot.
4.2. Az üzemeltető elállása a vásárlási szerződéstől
4.2.1. Az üzemeltető figyelmet fordít az általa értékesített áruk piacának megfelelő orientációjára, de kivételes esetekben előfordulhatnak olyan helyzetek, amikor a megrendelt árukat a vásárlási szerződésben megállapított feltételek mellett nem tudja leszállítani. Az üzemeltető ezért fenntartja a jogot, hogy ilyen esetekben elálljon a vásárlási szerződéstől.
4.2.2. Az üzemeltető akkor is jogosult elállni a vásárlási szerződéstől, ha a megrendelt áruk szállítójának árai jelentősen megváltoztak, ha az áruk szállításának árai jelentősen megváltoztak, vagy ha az üzemeltető megállapítja, hogy az áruk téves áron kerültek felkínálásra, és a vevő nem fogadta el a vásárlási szerződés vonatkozó módosítását, azaz az áruk árának emelését vagy a szállítási költségek emelését.
4.2.3. A vevő tudomásul veszi, hogy az eladó jogosult elállni a vevővel kötött adásvételi szerződéstől, ha a vevő az eladóval fennálló korábbi szerződéses jogviszonyában bármely kötelezettségét súlyosan megszegte. A szerződéses jogviszony súlyos megszegésének minősül a szerződés elállása szempontjából a Polgári Törvénykönyv 2002. § (2) bekezdése értelmében.
4.2.4. Ha az üzemeltető eláll a vételi szerződéstől, köteles erről haladéktalanul értesíteni a vevőt a megrendeléskor megadott e-mail címen. Köteles továbbá a vevőnek visszatéríteni az áruk teljes vételárát, ha azt már megfizették.
5. A hibás teljesítésből eredő jogok
5.1. A szerződő felek jogai és kötelezettségei a hibás teljesítésből eredő jogok tekintetében az általános kötelező rendelkezések (különösen a Polgári Törvénykönyv 1914–1925. §-a, 2099–2117. §-a és 2161–2174. §-a) és a fogyasztóvédelmi törvény rendelkezései szerint kerülnek szabályozásra. 5.2. Az eladó felelős a vevő felé azért, hogy az áru a szállításkor hibátlan legyen. Az eladó különösen felelős a vevő felé azért, hogy az áru átvételekor:- az áruk rendelkeznek a szerződő felek által megállapodott tulajdonságokkal, és megállapodás hiányában az eladó vagy a gyártó által leírt, illetve a vevő által az áruk jellegére és az általuk végzett reklámozás alapján elvárt tulajdonságokkal,
- az áruk alkalmasak az eladó által megjelölt felhasználásra vagy az ilyen típusú áruk szokásos felhasználására,
- az áruk minőségükben vagy kialakításukban megfelelnek a megállapodás szerinti mintának vagy modellnek, ha a minőséget vagy a kialakítást a megállapodás szerinti minta vagy modell alapján határozták meg,
- az áruk mennyisége, mérete vagy súlya megfelelő, és
- az áruk megfelelnek a jogszabályi követelményeknek.
5.4. A vevő a hibás teljesítésből eredő jogait az eladó székhelyén, személyesen, postai úton vagy más kézbesítési szolgáltatással gyakorolhatja. A panasz benyújtásának időpontjának az a pillanat tekintendő, amikor az eladó a vevőtől a reklamált árukat átveszi.
5.5. A hibás teljesítésből eredő jogok gyakorlása során a vevő köteles igazolni a vásárlási szerződés megkötését. E célból az üzemeltető különösen a vásárlási visszaigazolás benyújtását javasolja.
5.6. A vevő köteles értesíteni az eladót a hibáról, azaz leírnia a reklamált áru hibáját.
5.7. A vevő nem jogosult a hibás teljesítésből eredő jogok gyakorlására, ha a vevő az áru átvételét megelőzően tudott a hibáról, vagy ha a hibát a vevő maga okozta.
5.8. Az eladó vagy meghatalmazott képviselője a fogyasztó panaszáról haladéktalanul, összetett esetben legkésőbb 3 munkanapon belül dönt. Ez az időtartam nem tartalmazza a hiba szakértői vizsgálatához szükséges, az áru vagy szolgáltatás típusától függő ésszerű időt. A fogyasztók panaszát, beleértve a hibák eltávolítását, az eladó indokolatlan késedelem nélkül, a panasz benyújtásától számított legkésőbb 30 napon belül köteles elbírálni, kivéve, ha az eladó és a fogyasztó hosszabb határidőben állapodnak meg.
5.9. Ha az üzemeltető nem utasítja el a panaszt, a vevőnek visszaigazolást ad a panasz kézhezvételéről, amelynek tartalmaznia kell többek között az üzemeltető és a vevő azonosítását, a vevő által megfogalmazott panasz tartalmát, a vevő által kért panaszkezelési módot, a panasz kézhezvételének dátumát és helyét, valamint az üzemeltető alkalmazottjának aláírását.
5.10. A fogyasztónak joga van a hibás teljesítésből eredő jogai gyakorlásával kapcsolatban felmerült ésszerű költségek megtérítésére.
5.11. Az üzemeltető köteles a panaszosnak a panasz rendezéséről és a rendezés módjáról értesíteni a panaszban megadott e-mail címen vagy más, a panaszos értesítésére alkalmas elérhetőségi adaton keresztül. Az értesítésben az üzemeltető köteles meghatározni a panasz tárgyát képező áru átvételének határidejét.
5.12. Ha a vevő az üzemeltető által meghatározott határidőn belül nem veszi át a reklamált árukat, az üzemeltető jogosult ésszerű tárolási díjat felszámítani, vagy a vevő költségére saját számlájára értékesíteni az árukat. Az üzemeltető köteles erről az eljárásról előzetesen értesíteni a vevőt, és ésszerű kiegészítő határidőt biztosítani számára az áruk átvételére.
5.13. Az üzemeltető nem felel a szállított áruk hibájából eredő közvetlen vagy közvetett vagyoni veszteségért, sérülésért vagy kárért, kivéve, ha az üzemeltető gondatlanságából, mulasztásából vagy szándékosságából ered.
6. Személyes adatok védelme
6.1. A vevők személyes adatainak kezelésére a személyes adatok védelméről és egyes törvények módosításáról szóló 101/2000 sz. törvény, valamint az azt módosító törvények rendelkezései az irányadók.6.2. A vevő hozzájárul személyes adatainak feldolgozásához, amelyek tartalmazzák a vezeték- és utónevét, lakcímét, azonosító számát, adószámát, e-mail címét, nemét, bankszámlaszámát és telefonszámát, és hozzájárul ahhoz, hogy az üzemeltető a vásárlási szerződésből eredő jogok és kötelezettségek gyakorlása, a hűségprogram működtetése és a felhasználói fiók fenntartása céljából személyes adatait gyűjtsön és feldolgozza. Ha a vevő más lehetőséget nem választ, a vevő hozzájárul ahhoz, hogy az eladó a személyes adatait kereskedelmi kommunikáció küldése céljából is feldolgozza. A vevő önként hozzájárul a kereskedelmi kommunikáció küldéséhez, és ezt a kereskedelmi kommunikáció végén található link segítségével bármikor ingyenesen visszavonhatja. A személyes adatok feldolgozásához való hozzájárulás teljes egészében, a jelen cikkben foglaltak szerint, nem olyan feltétel, amely önmagában megakadályozná a vásárlási szerződés megkötését.
6.3. A vevő tudomásul veszi, hogy köteles személyes adatait (a regisztráció során, a felhasználói fiókjában vagy a megrendelés leadásakor) helyesen és valósan megadni, és köteles az eladót személyes adatainak bármely változásáról indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatni.
6.4. Az eladó a vevő személyes adatainak feldolgozását harmadik félnek, adatfeldolgozónak is megbízhatja.
6.5. A személyes adatok feldolgozása határozatlan időre, elektronikus úton, automatizált eszközökkel vagy nyomtatott formában, nem automatizált eszközökkel történik.
6.6. Ha a vevő úgy véli, hogy az eladó vagy az adatfeldolgozó a vevő magánéletének és személyes adatainak védelmét sértő vagy a joggal ellentétes módon kezeli személyes adatait, különösen ha a személyes adatok a kezelés céljához képest pontatlanok, akkor:
- magyarázatot kérhet az eladótól vagy az adatfeldolgozótól,
- az eladótól vagy az adatfeldolgozótól a helyzet orvoslását kérheti.
6.8. A vevő hozzájárul ahhoz, hogy az eladó az árukra, szolgáltatásaira vagy üzleti tevékenységére vonatkozó információkat a vevő e-mail címére küldje, és hozzájárul ahhoz is, hogy az eladó kereskedelmi célú üzeneteket küldjön a vevő e-mail címére.
6.9. A vevő hozzájárul ahhoz, hogy cookie-k tárolódjanak a számítógépén. A vevő a böngésző beállításaiban manuálisan törölheti, blokkolhatja vagy teljesen letilthatja az egyes cookie-kat. Az egyes cookie-k blokkolhatók vagy engedélyezhetők csak bizonyos weboldalakra vonatkozóan.
7. Záró rendelkezések
7.1. Az üzemeltető és a vevő közötti kommunikáció nyelve, valamint a vásárlási szerződés nyelve a cseh. A megkötött vásárlási szerződéseket az üzemeltető elektronikus formában archiválja, és azok más személyek számára nem hozzáférhetők.7.2. Ha a jelen feltételek bármely rendelkezése bármely okból érvénytelen vagy hatálytalan, ez nem érinti a feltételek vagy a vásárlási szerződés többi részének érvényességét vagy hatályát.
7.3. Az üzemeltető módosíthatja vagy kiegészítheti a feltételek szövegét. A módosított feltételek a közzétételük napján lépnek hatályba. Az új általános szerződési feltételek hatálybalépése előtt az üzemeltető és a vevő jogai és kötelezettségei nem érintettek a módosítás által.
7.4. Ha a vásárlási szerződéssel létrejött jogviszony nemzetközi (külföldi) elemet tartalmaz, a szerződő felek megállapodnak abban, hogy a jogviszonyra a cseh jog az irányadó. Ez nem érinti a fogyasztó általános jogszabályokból eredő jogait.
7.5. Az eladó kereskedelmi engedély alapján jogosult áruk értékesítésére. A kereskedelmi ellenőrzéseket az illetékes kereskedelmi engedélyező hatóság végzi a hatáskörén belül. A személyes adatok védelmének területét az Adatvédelmi Hivatal felügyeli. A Cseh Kereskedelmi Felügyeleti Hatóság többek között a fogyasztóvédelemről szóló 634/1992 sz. törvénynek, valamint az azt módosító jogszabályoknak való megfelelést felügyeli, meghatározott hatáskörében.
7.6. A szerződő felek megállapodtak abban, hogy az üzemeltető és a vevő közötti jogviták elbírálására a Cseh Köztársaság bíróságai jogosultak. Az üzemeltető és a fogyasztó közötti jogviták bíróságon kívüli úton is rendezhetők. Ilyen esetben a fogyasztó fordulhat bíróságon kívüli vitarendezési szervhez, például a Cseh Kereskedelmi Felügyeleti Hatósághoz, vagy rendezheti a vitát online, a kijelölt ODR platformon keresztül. A bíróságon kívüli vitarendezés igénybevétele előtt az üzemeltető azt javasolja, hogy a vevő először a info@e-bonsai.hu e-mail címen próbálja megoldani a helyzetet.
Szállítás és fizetés
Jelenleg a Česká pošta (Cseh Posta) vagy a PPL szállítja az árukat. Az egyes szállítási módok árait az alábbi táblázatok tartalmazzák.
| A Cseh Köztársaságra vonatkozó szállítási árak áttekintése | |||
|---|---|---|---|
| PPL ( utánvéti díj 40 CZK) | Előre fizetés | Utánvéttel | Szállítási idő * |
| 89 CZK | 129 CZK | 1-2 nap | |
| Szállítási díjak áttekintése Szlovákiában | |||
|---|---|---|---|
| PPL ( utánvéti díj 50 CZK) | Előre fizetés | Utánvéttel | Szállítási idő * |
| 150 CZK | 200 CZK | 3-5 nap | |
* A feltüntetett szállítási idők csak munkanapokra vonatkoznak. A legtöbb fuvarozó hétvégén nem szállít.
Fizetés
A maximális vevői elégedettség érdekében jelenleg négyféle fizetési módot kínálunk az árukért.
| A rendelkezésre álló fizetési módok áttekintése | |
|---|---|
| Utánvéttel | A csomag átvételekor a postásnak/futárnak fizetendő |
| Banki átutalással | Ha banki átutalással szeretne fizetni, a megrendelés visszaigazolásával együtt e-mailben elküldjük Önnek a fizetési utasításokat. Ezután gondoskodnia kell arról, hogy online banki szolgáltatásában a helyes számlaszámot és változó jelölést adja meg. A megrendelés kiszállítására a fizetés számlánkra történő beérkezését követően kerül sor. A banki átutalások általában legfeljebb 24 órát vesznek igénybe (munkanapokon).
|
Ha bármilyen kérdése van, kérjük, forduljon hozzánk bizalommal a info@e-bonsai.hu e-mail címen vagy a (+420) 495585430 vagy (+420) 734487130 telefonszámon. Az értékesítési nyilvántartásokról szóló törvény szerint az eladó köteles a vevőnek nyugtát kiállítani. Ugyanakkor köteles a kapott értékesítéseket online regisztrálni az adóhatóságnál, vagy technikai hiba esetén legkésőbb 48 órán belül.
Kapcsolat
Az alábbi elérhetőségek a panaszkezelési eljárással kapcsolatos problémák vagy kérdések esetén vehetők igénybe.
Bonsai centrum s.r.o., Libčany 137, 50322
Tel.: (+420) 49 558 54 30 E-mail: info@e-bonsai.hu
Libčany, 2019. október 2.